BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 26, 2010

Freedom..

hmm..freedom..kebebasan..ape yg kt tau sebenarnye??..hurm..freedom means being free, have the ability or power to act, speak, or think without externally imposed restraints. but that doesn't mean you can do anything including against the law and your religion..
i always asked myself  'kenapa mama selalu xbagi keluar dgn kwn2, bebas pegi mane2 mcm org lain..kenapa mama kne tanya ape yg mai tgh buat, dgn siapa mai keluar, mai nk pergi mane, kenapa mama nk kenal semua kwn2 mai..kenapa mama marah sgt bile dpt tau mai keluar xbgtau?kenapa?kenapa?'..mmg kalau org lain tgk, my life mcm bosan je..mcm kne control 24/7..tp sebenarnya x..i am very lucky to have a mom like mama..that shows how deep my mom's love towards me..cume kt je yg selalu sgt nk salah anggap dgn ape yg mak kt cube lakukan..selalu sgt nk memberontak

i remember once i got my 'kunci kebebasan' necklace..i was so happy..i've been waiting for it for so long..haha..but then i starts to think..kenapa umur 21 br dpt??ha,kenapakah??pk punye pk punye pk..sampai ttdo..harini br dpt..kire hari ni dlm sejarah la..haha..sbb ape umur 21 br pt..sbb kalau mama bg lebih awl, mungkin i might use it in a wrong way..yela, kn tgh memberontak..otak dkt lutut..haha..nw bile da 21..otak baru btol2 kat kepala..br boleh berfikir dgn waras..necklace tu bkn tandanya kt bebas utk buat ape shj ikut nafsu, tp necklace tuh sebenarnye ialah sign of freedom for me think more wisely in leading my future life..sign of freedom for me to have the courage to speak up my mind..sign of freedom for me to think what's the best for me..once i got the key of freedom, i'm the one who lead the way my life should be..mama will only be the advisor..wow!!sungguh dlm maknenye..hehehe..thanks Allah for making me realized how lucky i am..thanks mama for all the love u give to me..*wink*




da puas kami lompat..release tension..hihi~

3 comments:

  1. uik? baru 21? bkn 22? after 12 years baru tau. haha. mai bdk kecik :P

    ReplyDelete
  2. r u sure u aren't 22 yet? then how come u we can be at the same class in standard 4? hurm~ nvm thou

    ReplyDelete
  3. haha..i'm already 22 la..(alorh..tua doh)
    emm,dpt necklace tu last year..tp br sdr skrg..mse tulis entry neh..hehe..
    hurm??class sme mase standard 4??

    ReplyDelete

ding dong,